Demy de Zeeuw was eerst professioneel voetballer, maar zag 6 jaar geleden een andere toekomst voor zich en werd ondernemer. Zijn merk Balr is nu een van de meest populaire modemerken die ontstaan zijn in Nederland. In deze blog bespreek ik het ontstaan en het doel van Balr en bespreek ik nog meer Nederlandse modemerken.
BALR
BALR is in 2013 onder andere opgericht door professioneel voetballer Demy de Zeeuw. Het merk heeft al doel om het luxeleven van grote atleten bereikbaar te maken voor het grote publiek. Daarnaast staat het merk voor het verwezenlijken van een droom als je hier maar hard genoeg voor werkt. Demy werd tijdens zijn voetbalcarrière geïnspireerd. Nadat hij na een flinke blessure weer aan het voetballen was, viel hem op hoe zijn medespelers allemaal dezelfde items hadden. Zoals koffers van bepaalde grote modewerken en er uit deze constatering bleek dat er weinig variatie was in de keuze van deze items. De Zeeuw wilde verandering brengen in deze keuze en kwam zo op het idee om het merk op te richten. Dat De Zeeuw veranderde van zijn voetbalcarrière naar ondernemer, bleek niet heel verbazend te zijn. Het ondernemerschap lijkt in de bloedlijn te zitten, ook zijn vader had zijn eigen bedrijf. Balr is groot geworden door de marketingstrategie. Er wordt amper geld uitgegeven aan traditionele marketing, alles wordt via social media gedaan. Zo stond Neymar op de foto met een van de t-shirts van het merk. Dit bereikt dan meteen tientallen miljoenen aan volgers.
My brand
Het merk my brand is in 2009 in onze hoofdstad opgericht door Domenico Giannattasio. Het is als een grap begonnen. Een statement maken door gedurfde prints op t-shirts te zetten. Maar het bleek niet bij 1 collectie. Het merk groeide namelijk al snel in populariteit. My brand creëert speelse en uitdagende kleding en staat voor exclusiviteit en luxe. Het succes van het merk is verbonden met de snelle productie en levering aan hun winkeliers. Tegenwoordig willen winkeliers immers niet veel voorraad meer hebben, dus moet op korte termijn ingekocht kunnen worden.
Reinders
Het populaire modemerk Reinders is opgericht door de tweelingzusjes Julie en Marie Reinders. Onbekend in de modewereld waren zij voor het ontstaat van het modemerk zeker niet. Zij waren vanaf kinds af aan al actief als modellen. Met hun merk willen ze de leemte vullen die aanwezig is tussen high fashion en high street fashion. Ook Reinders maakt veel gebruik van social media als marketing en heeft zijn populariteit hier deels zeker aan te danken.